Výzkum amerických vědců mě vážně uklidnil

31. 07. 2015 17:50:20
Aktivním čtenářům hrozí 2,5x menší riziko onemocnění Alzheimerovou chorobou. Uvádí to studie publikovaná v časopise Národní akademie USA (PNAS).

Ne, že bych tuto informaci zjistila čtením této studie, přišla jsem k ní čtením ČiliChilli. Pokud to náhodou nevíte, tak je to časopis, který vydává jistý telefonní operátor. Což není skrytá reklama, ale upozornění na zdroj.To jen tak pro pořádek.

Po jejím přečtení si mi ulevilo. Díky bohu si mohu vyškrtnout jednu položku ze seznamu civilizačních chorob, které na mě zákeřně číhají. Čtenář jsem přímo hyperaktivní. Vlastním také výdobytek moderní doby, kterému se říká čtečka knih. Na cesty šikovná věcička, ale upřímně – klasickou, novotou vonící knihu to nenahradí.

Uměla jsem souvisle přečíst celý text jako první ze třídy. Z té pod pořadovým číslem 1,, samozřejmě. Dodnes si pamatuji ten nepopsatelný pocit, když se písmenka spojila ve slabiky, ty ve slova a ta v celou větu. Přiběhla jsem ze školy domů, v žákajdě jedničku s hvězdičkou a s očima navrch hlavy: „Mami, tati - já už umím číst!“ Od té doby mě to nepřešlo a úplně nejvíc jsem dokázala rozčílit mojí mámu, když jsem četla i při jídle. Vytrhávala mi z rukou knížky a barvitě nastiňovala mou hrůznou budoucnost, kterak za chvíli z toho budu úplně slepá.

Pamatujete se z dětství na tu svou úplně neoblíbenější knihu? Ta moje byla vystavená ve výkladu knihkupectví na hlavní třídě a já jsem každý den po cestě ze školy, s nosem červeným zimou, před ním přešlapovala dlouhé minuty. Měla modrý obal s ilustracemi takových zvláštních, legračně oblečených človíčků. Byly to Neználkovy příhody a já po nich hrozně moc toužila. Blížily se vánoce a tak jsem napsala dopis Ježíškovi, ve kterém jsem ho prosila jen o jeden dárek - o Neználka.

A pak se to jednoho dne stalo. Zamířila jsem, jako vždy, ke knihkupectví, hledala Neználka ve výloze a on tam nebyl. Byl pryč! Prostě zmizel! Domů jsem přišla celá uplakaná a zoufalá. „Můj“ Neználek je pryč! Máma mě utěšovala, že mi ho možná přinese Ježíšek, ale věřte mu. Obvzlášť, když mě spolužáci zbavili iluzí, že Ježíšek přece neexistuje. To je sice pravda, ale zázraky, tak ty se dějí. Přinesl mi ho totiž Mikuláš !

Už jako dospělá, když na to jednou přišla řeč, jsem se dozvěděla, jak to s tím Neználkem vlastně bylo. Máma mi ho šla koupit k vánocům, měli už jeden poslední kus a to byl právě ten „můj“ ve výloze. Protože jsem byla tak zoufalá, tak se nakonec rozhodla dát mi ho místo k vánocům už k Mikuláši.

Bylo by pěkné zažít znova ten pocit. Dostala jsem za svůj život spoustu knih, vždy mě potěšily, ale víte - ten Neználek....,ten Neználek sakra to tenkrát bylo něco !

Autor: Martina Dušková | pátek 31.7.2015 17:50 | karma článku: 21.27 | přečteno: 1081x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 614 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 25 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1304

Hodně lidí mi "nadávalo", že už nic nepíšu. Tak mě máte zpátky.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...