Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ale vy jste krásná !

Z té výšky, která nás dělila jsem nemohla rozeznat detailní rysy její tváře, ale přesto jsem viděla, že je krásná. 

Často jsem ji vídávala z balkonu, když procházela kolem našeho domu. I přes vzdálenost, která nás dělila  z ní vyzařovala nedefinovatelná síla a energie.

Přála jsem si ji jednou potkat, ale naše cesty se míjely, přestože zřejmě bydlela někde v okolí. Po nějaké době jsem ji přestala vídat. Občas jsem si na ni vzpomněla a měla o ni obavy, zda se jí něco nestalo. Pak jsem ji náhodou potkala a byla přesně taková, jak jsem si ji představovala. Vysoká, elegantní, krásná. Než jsem se stačila vzpamatovat, byla pryč a já byla zklamaná, že jsem ji neoslovila.

Na čas mi zase zmizela z očí, když se na mě náhodou usmálo štěstí. Nastoupila do autobusu a přisedla si naproti mně. Pokradmu jsem ji pozorovala, ve tváři a držení těla měla to nedefinovatelné cosi, co odlišuje krásné lidi od ostatních. Hlavou mi proběhla myšlenka, že bych si přála jednou být také tak krásná, jako ona.  Zachytila můj pohled, nepatrně se usmála a dál zvídavýma, dychtivýma očima pozorovala město, ubíhající za okny autobusu.

„Musíš jí to říct“ přemítala jsem a vzápětí tu myšlenku zavrhla.“To přece nejde, oslovit někoho jen tak  v autobuse“ přesvědčovala jsem sama sebe. Na další zastávce jsme vystupovaly společně a já ji zbaběle nechala odejít. “Proč jí to neřekneš?“ našeptával mi můj vnitřní hlas. Rozběhla jsem se k ní. „Haló, počkejte prosím!“ Otočila se a nedůvěřivě si mě prohlédla. „Nezlobte se, že vás obtěžuji, ale já vám musím něco říct“ vyhrkla jsem rychle, než si to rozmyslím. „Já už vás pozoruji  hodně dlouho a stejně tak dlouho vám chci říct, že jste prostě krásná.“

Podívala se na mě, její vrásčitý, laskavý obličej, který ani s věkem neztratil půvab, se rozzářil a zároveň jím přelétl stín smutku. „Děvenko, to je od vás moc hezké, řekla, vždyť já jsem ale stará bába a ta už nemůže být krásná“ dodala. „Ale to je přece jedno, že jste stará, VY JSTE KRÁSNÁ!“ téměř jsem vykřikla. „No jo, jenže mně bude příští rok 80, víte?“ povzdechla si. „ A podívejte se, jak vypadám, šest neděl jsem nebyla u holiče“ dodala marnivě a prohrábla si rukou vlasy. V tom drobném gestu byla touha všech skutečných žen, bez ohledu na věk, vypadat dobře. „Stejně vám ale děkuju, víte, tohle mi nikdo neřekl alespoň třicet let. Udělala jste mi velkou radost.“ Vzpřímená, opírajíc se o elegantní hůlku odcházela. Dívala jsem se za ní a bylo mi tak nějak pěkně na duši. 

V padesáti vypadáme jako naše babičky ve třiceti. Cvičíme, až u toho málem vypustíme duši. Necháváme do sebe řezat plastickými chirurgy, používáme krémy proti vráskám, séra na vypnutí pleti, prsou, dekoltu a kdoví čeho ještě. Nikdo na světě nevymyslel a nevymyslí tu zázračnou substanci, díky které můžeme zastavit čas. Když budeme mít štěstí, což není dáno každému, dožijeme se stáří. To jestli budeme vlastní karikaturou nebo uměleckým dílem, je uvnitř každé a každého z nás. Ta stará dáma byla krásná proto, že to v sobě měla.

 

 

 

 

Autor: Martina Dušková | neděle 9.8.2015 9:00 | karma článku: 20,12 | přečteno: 667x
  • Další články autora

Martina Dušková

Jak jsem se stala VIP

Osobě požívající výhod VIP se dostává přednostních požitků, nákupů, míst v letadle, hotelích atd. Většinou se jí stanete na základě svého společenského postavení, majetku, politické příslušnosti nebo tím, že jste celebrita.

5.4.2021 v 21:02 | Karma: 15,91 | Přečteno: 564x | Diskuse| Ona

Martina Dušková

Stojí vám nákup v Drážďanech za 14 dní v karanténě?

"Pokud někomu nákup v Drážďanech stojí za 14 dní v karanténě, je to jeho volba," sdělil Hamáček na tiskové konferenci včera 7. dubna. A já dodávám, že by pan ministr vnitra mohl být z titulu své funkce lépe informován

8.4.2020 v 8:00 | Karma: 20,13 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Společnost

Martina Dušková

Pendler jako veřejný nepřítel

Národ žije v karanténě, po večerech šije roušky a pendleři si jezdí přes hranice. Na západ. Jen tak, mýrnyx týrnyx.

18.3.2020 v 6:59 | Karma: 17,25 | Přečteno: 3509x | Diskuse| Společnost

Martina Dušková

Hubnutí je těžká disciplína

Chcete zhubnout do plavek? Moje kamarádky na to šly od lesa a s plným nasazením. Přesvědčte se sami.

21.2.2017 v 13:13 | Karma: 16,24 | Přečteno: 658x | Diskuse| Ona

Martina Dušková

Přibalte mi tam i slevový kupon na rakev

Součástí domácí lékárničky už nemusí být, naštěstí, mast z ropušího slizu nebo popel z dobře odleželé mumie. Dnešní dryáky jsou sofistikovanější.

7.2.2017 v 13:13 | Karma: 28,71 | Přečteno: 1799x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1323x
Hodně lidí mi "nadávalo", že už nic nepíšu. Tak mě máte zpátky.

Seznam rubrik